Ondanks de coronacrisis draait het bedrijfsleven zo goed als het kan door en door. Hoewel we liever op afstand werken moeten we soms toch bij elkaar komen. Op momenten dat u uw klanten wil ontvangen op uw bedrijf is het dan ook zaak dat deze een goed welkom krijgen. Hoe u ervoor zorgt dat uw receptie goed ingericht is leest u in de blog hieronder. Inchecken bij de receptieDe receptie is het eerste contactpunt dat uw klant met uw bedrijf heeft als ze binnenkomen. Behalve dat de receptiemedewerker uw klant op correcte wijze dient te verwelkomen moet ook het meubilair de juiste uitstraling hebben. Zo zou het natuurlijk onbehoorlijk zijn als u receptiemedewerker aan een standaard bureau zou zitten. Kies daarom een receptiebalie die goed bij de uitstraling van uw bedrijf past. Wachten op de afspraak in een wachtruimteHet beste zou natuurlijk zijn als uw klant in één keer kon doorlopen naar de afspraak maar soms moeten klanten nou eenmaal even wachten. In dit geval hebben ze wel een goed gevoel nodig. Laat de receptie vragen of ze wat willen drinken. Zo kunnen ze even bijkomen van de reis voordat ze worden opgehaald door hun contactpersoon. U kan er ook voor kiezen om een drankautomaat te plaatsen zodat uw klanten zelf hun drinken kunnen. Afhankelijk van het service leven dat u de klanten wil en kan bieden is dit een goede optie. Zorg dat uw klanten comfortabel kunnen zitten terwijl ze wachten. Een bank met de juiste uitstraling en een design salontafel doen wonderen voor het gevoel dat iemand heeft bij een ruimte. Leesmateriaal is in deze tijden van smartphones minder gangbaar maar oudere klanten zullen niet altijd in hun smartphone zitten. Zorg daarom voor voldoende divers leesmateriaal in de wachtkamer of wachthoek. Laat uw klanten een interessant beeld of voorwerp zien door deze uit te stallen in een vitrinekast. Denk hierbij aan een kunstwerk of een product dat zeer belangrijk is voor uw bedrijf. Dit kan de klant prikkelen om eens dichterbij te kijken. Zorg voor een gelegenheid waar uw klant de handen kan desinfecteren met handgelHet desinfecteren van de handen met ontsmettende handgel is een nieuw gebruik dat we allen snel hebben opgepakt. Zorg er daarom voor dat u klanten bij binnenkomst direct hun handen kunnen desinfecteren om verspreiding van het coronavirus te voorkomen. De beste manier op uw klanten hun handen te laten desinfecteren is door middel van een desinfectiezuil. Deze kan u het beste op een prominenten positie in uw receptiehal plaatsen zodat de klant er niet omheen kan. Voor de finishing touch kan u een desinfectiezuil met ingebouwde tablethouderplaatsen. Zo kan u de tablet gebruiken om de marketing van uw bedrijf extra kracht bij te zetten of zelfs een welkomstboodschap af te spelen voor uw klant. Tot slot is het aan uw receptiemedewerker om in de gaten te houden of alle inkomende gasten te handen desinfecteren en ze hier eventueel op te wijzen als ze dit niet doen. Hoe u dit vormgeeft is natuurlijk afhankelijk van uw bedrijfsregels. |