Artikelschrijven
Image default
Marketing

Waarvoor heb je een website nodig?

De digitale wereld is meer aanwezig dan ooit tevoren. Om relevant te blijven als bedrijf is het aangewezen een website te laten maken in België. Wat de redenen juist zijn om als organisatie een website te hebben, kom je hier te weten.

Wat is een goede website?

Gebruiksvriendelijkheid is het kernwoord als we spreken over een goede website. Dit moet zich uiten in alles wat te maken heeft met een website. Zo moet de bezoeker zich moeiteloos kunnen navigeren doorheen alle pagina’s. Dit kan door een eenvoudige structuur te implementeren die iedereen kan begrijpen. Een kwalitatief CMS (Content Management System) kan hierbij een uitstekende hulp zijn. Dankzij een CMS zoals WordPress kan je eenvoudig een website op poten zetten die een heldere en duidelijke structuur heeft.

Daarnaast is het design ook van groot belang. Mensen zijn minder geneigd om te blijven op een website met een verouderde look-and-feel. Felle kleuren en donkere vlakken bijvoorbeeld zijn helemaal passé. Een strak en clean design  met iets minder tekst en veel witruimte is de dag van vandaag in.

Online aanwezigheid

Waarvoor heb je nu juist een goede website nodig? Het (online) bereik van jouw bedrijf zal met een flinke scheut de hoogte ingaan. Hoe meer mensen je kan bereiken, hoe meer kans dat je verkeer naar jouw website zal lokken. De info op de website is bovendien 24 op 7 beschikbaar voor al deze mensen. Dit maakt dat bezoekers er altijd op kunnen vertrouwen dat die informatie aanwezig is. Als deze informatie ook nog eens nuttig en relevant is, zal de credibiliteit van jouw onderneming aanzienlijk stijgen. Daarnaast is een domeinnaam ook zeer belangrijk. Een catchy domeinnaam zal bij veel gebruikers blijven hangen en zal de bekendheid van jouw bedrijf ten goede komen. Met een goede website kan jij jezelf ook zeer laagdrempelig voorstellen en ben je heel toegankelijk voor het grote publiek.

Hoog scoren in Google

Hoog scoren in Google is nog een reden om als bedrijf een goede website te hebben. Een zoekmachine vriendelijke website zal ervoor zorgen dat jouw onderneming hoger staat in de zoekresultaten van Google. Dat kan een significant voordeel opleveren want websites die bijvoorbeeld op de tweede pagina van de zoekresultaten staan, worden bijna nooit bekeken. Als je daarentegen in de top 5 kan staat, heb je een veel hogere online zichtbaarheid en kan je zo meer verkeer naar jouw website lokken en aanvragen genereren.